Tehtävää ja pohdittavaa

Muutamia tehtäviä ja aiheita pohdittavaksi tulevalle kahden viikon tauolle.
Seuraava ja viimeinen kokoontuminen on siis to 28.10.2010.

Tehtävä 1.
Arvio edustamasi yrityksen tai yhteisön www-sivuja sosiaalisen median käyttäjän kannalta.
  • Miten sivuilla vierailija voi jakaa sivujen tietoja eri sosiaalisen median välineisiin (esim. Facebook, Twitter..)?
  • Miten sivusto aktivoi vierailijoita osallistumaan yrityksen tai yhteisön toteuttamaan sosiaalisen median viestintään ja markkinointiin?
  • Miten yritys tuo esille www-sivuilla asiakkaiden sosiaalisessa mediassa tuottamaa sisältöä?

Tehtävä 2.
Arvio samoin perustein www-sivuja, joilla itse käyt joko työn tai vapaa-ajan puitteissa.

Tehtävä 3.
Lisää kommetteihin vähintään yksi linkki (www-sivustoon, blogiin, facebook-sivuun jne), jossa on mielestäsi oivaltavalla tavalla käytetty sosiaalista mediaa. Perustele valintaasi.

Tehtävä 4.
Määritä itsellesi seuraavaksi kerraksi jokin konkreettinen sosiaaliseen median käyttöön liittyvä toimenpide. Se voi olla joko laaja kokonaisuus tai hyvinkin pieni käytännön toimenpide. (esim. Tripadvisorin linkitys yrityksen www-sivuille, henkilökohtaisen Facebook-tilin luonti, yrityksen Facebook-kampanja, Levin mobiilin käyttöönotto...)


Hienoja syyspäiviä kaikille ja hauskaa syyslomaa lomalaisille!

3 kommenttia:

Sanna kirjoitti...

http://www.facebook.com/siljaline

Siljalla on hyvin saatu porukka mukaan ja jokaisessa päivityksessä on vähintään 10 kommenttia, parhaimmillaan yli 60 kommenttia. Tykkääjiäkin on toki yli 80 000. Sopivassa määrin tarjouksia + tunnelmaa luovia kuvia.

Katja Kaunismaa kirjoitti...

Tampereen kaupunki on hyvin toteuttanut kansalaisten osallistamista verkon avulla - yhdenlaista sosiaalista mediaa sekin? http://valma.tampere.fi/selaus

Samoin ovat toteuttaneet mielenkiintoisen sosiaalisen museopalvelun
http://www.museosolmu.fi/

Mielenkiintoinen myös tämä
http://www.raitit.net/alpumit/

Sini kirjoitti...

http://www.wibiya.com/

Tältä sivulta voi ladata ilmaiseksi wibiya toolbar työkalun ja samalla sivulla näkee miten wibiya toimii sivun alalaidassa yhdistäen sosiaalisen median välineitä...